BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde i Danmarks største styrelse, hvor der er fleksible arbejdsforhold og en god balance mellem arbejde og fritid? Har du interesse for den finansielle verden og for udenlandske selskabs- og fondskonstruktioner? Så er det måske dig, vi kan byde velkommen på vores refusionshold i afdelingen Udbytteskat i Aarhus.
Udbytterefusion er ikke enkelt. Derfor søger vi flere nye kollegaer, som vil med på refusionsholdet i Aarhus. Du bliver en del af et fagligt område, hvor 130 dygtige kollegaer dagligt arbejder for at sikre, at indeholdt udbytteskat bliver tilbagebetalt korrekt til aktionærer.
Du får en hverdag, der varierer mellem stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde med gode kollegaer. Du vil også få berøringsflader uden for Skattestyrelsen fx til den finansielle sektor i Danmark og internationalt. Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Kontrol af refusionsanmodninger – for detektiver med fokus på detaljer og kvalitet
Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af kontrol af refusionsanmodninger, hvor du vil få brug for din skarpe sans for detaljer. Du arbejder struktureret og undersøgende. Du spotter forskelle i sager, der ved første øjekast ligner hinanden. Du gennemskuer de forhold, som kræver ekstra fokus for at sikre korrekt sagsbehandling. Konkret kommer du bl.a. til at varetage følgende opgaver:
- Kontrol af anmodninger om refusion af udbytteskat
- Indkalde og gennemgå dokumentationsmateriale
- Juridisk kvalificering af udenlandske enheder
Med fagligheden i højsædet – læring og kompetenceudvikling
Du har en uddannelsesmæssig baggrund som skatterevisor, diplom i skat, professionsbachelor i skat, cand.jur., cand.merc. jur., cand.merc. aud. eller lign. Du har erfaring med de forvaltningsretlige sagsbehandlingsregler og forstår det juridiske sprogbrug – eller du har lysten til at lære det. Det er en fordel, hvis du har kendskab til det finansielle område, værdipapirer og/eller skatteområdet. Du kan også være nyuddannet og klar til at indtage dit første arbejde. Du er god til at kommunikere på dansk og engelsk i skrift og tale.
Du får et grundigt og struktureret introduktions- og oplæringsforløb, og du bliver tilknyttet en nærværende makker, der hjælper dig til rette både socialt og fagligt.
Bliv en del af refusionsholdet – det gør en forskel.
Skattestyrelsen har en målsætning om, at vi skal være én af Danmarks allerbedste arbejdspladser. Vi arbejder ud fra princippet om, at vi skal spille hinanden gode. I fællesskab værner vi om en arbejdsplads med god trivsel og arbejdsglæde.
Hos os bliver du en del af et engageret, tillidsbaseret og imødekommende arbejdsmiljø. Vores omgangstone er uformel og humoristisk, og vi har et stærkt kollegialt fællesskab, bl.a. gennem personaleforeningen og motionsforeningen, der står for mange spændende aktiviteter.
Vi sætter læring og kompetenceudvikling i centrum og vores faglighed er i højsædet. Vi tager udgangspunkt i den enkelte og finder sammen med dig ud af, hvordan dine kompetencer bedst muligt bringes i spil. I Skattestyrelsen arbejder vi aktivt med karriereudvikling, og du har mulighed for at udvikle din karriere på mange måder. Du kan fx blive en dygtig specialist, udvikle dit talent som generalist eller gå ledervejen. Behov og muligheder for udvikling er en løbende dialog mellem dig og din personaleleder.
Vil du vide mere om Skattestyrelsen som arbejdsplads, så se med her.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 28. august 2023. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Hanne Brændemose på telefon 72 37 07 17.
Ansættelsessamtaler afholdes i uge 35 til 37. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. november 2023 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Lyseng Allé 1-3, 8270 Højbjerg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170511&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883481