Dagtilbudsleder til Børnehaven Bjørnbakhus i Viby J.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Dagtilbudsleder til verdens bedste børnehave.

 

Vi søger en dagtilbudsleder med 37 timer/uge fra den 1.12.2023.

Børnehaven Bjørnbakhus er et selvejende dagtilbud, normeret til 40 børn fordelt på to stuer. Foruden dagtilbudslederen er vi 6 engagerede medarbejdere – 4 pædagoger og 2 pædagogmedhjælpere, der har til huse i et gammelt hyggeligt hus i 3 etager. Et hus med en hjemlig atmosfære, og hvor det gode børneliv er i centrum. Børnehavens størrelse bidrager til et særligt nærvær, kendskab til hele børnegruppen og et tæt samarbejde mellem medarbejderne og forældre.

Vi har en struktureret hverdag, hvor tydelige rutiner skaber rammer for tryghed, genkendelighed, og hvor det skal være rart at være barn. Vores mål er, at børnene forlader børnehaven robuste og med en grundlæggende tillid samt tro på sig selv. 

Vi er en arbejdsplads, som har driftsoverenskomst med Aarhus kommune, og som gennem flere år har ligget højt – både ift. medarbejdertilfredshed og forældretilfredshed. Vi prioriterer at skabe det gode arbejdsliv, hvor arbejdsglæde og samarbejde er i højsædet. Vi tror på, at det gode forældresamarbejde er altafgørende for barnet trivsel og udvikling. Vi vægter forældresamarbejdet meget højt både i de daglige små samtaler, i de mere formelle situationer, samt i vores gode arbejde med bestyrelsen omkring børnehavens drift.

 

Din profil:

Som dagtilbudsleder af Børnehaven Bjørnbakhus har du ansvaret for dagtilbuddets pædagogiske arbejde, økonomi og administrative ledelse. Vi lægger derfor vægt på, at du har gode kommunikative evner, samt er troværdig, positiv og lydhør.

Du skal have et stærkt pædagogisk fundament, et godt overblik og være parat til at påtage dig en lederrolle, hvor du overvejende har kontortid, men kan se vigtigheden af faste ugentlige timer sammen med børn og personale på stuerne. 

Vi forventer, at du kan se kvaliteten i at arbejde i et selvejende dagtilbud, hvor du sammen med personalet og bestyrelsen vil værne om børnehavens værdier. Du skal samtidig kunne være med til at udvikle og evaluere på allerede eksisterende praksis i fællesskab med personalegruppen.

 

Vi forventer at du:

  • er uddannet pædagog og har solid praksiserfaring.
  • har indblik i lederrollen samt forståelse for de økonomiske og administrative opgaver, der er i et selvejende dagtilbud.
  • kan se vigtigheden i at arbejde for at fastholde det gode arbejdsmiljø i huset, løbende sikre god personalepleje samt tage et medansvar for den positive atmosfære for huset.
  • er synlig, tydelig og har en anerkendende tilgang til børn, personale og forældre.
  • kan tage ansvar, men samtidig være lydhør og indgå i et respektfuldt samarbejde med børn, personale og forældre. 
  • kan have mange bolde i luften, prioritere og samtidig bevare roen.

har gode kommunikative og skriftlige egenskaber.

  • ligesom os er: loyal, engageret, robust, stabil, fleksibel, let til smil og har et godt humør. 

 

Det kan du forvente af os:

  • en velfungerende arbejdsplads med en sund økonomi og et godt ry.
  • en faglig velfunderet og engageret personalegruppe, som løbende reflekterer og evaluerer egen praksis ud fra ønsket om at skabe det bedste sted at være barn.
  • en nærværende og hjælpsom dagtilbudsbestyrelse, som vægter både børnenes, personalets og lederens trivsel højt.
  • kort afstand mellem dagtilbudsbestyrelsen, lederen (ledelsen) og medarbejderne, hvilket betyder, at vi er i stand til at handle hurtigt på ideer og forslag.

en personalegruppe, hvor der er plads til forskellighed, og hvor vi tager hånd om hinandens trivsel.

  • et hus, hvor vi løfter i flok.
  • et hus fyldt med smil, humor og hvor vi kan grine sammen.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn efter gældende lønaftale mellem BUPL og bestyrelsen i Børnehaven Bjørnbakhus om aflønning af ledelsen.

 

Hvis du vil vide mere

Du kan læse mere om os på hjemmesiden: www.børnehavenbjørnbakhus.dk

Du er også velkommen til at kontakte Dagtilbudsleder Lone Sloth på telefon 20533654 eller souschef Lisbeth Sonnichsen Sørensen på telefon 20533651.

 

Ansøgningsfrist er den 3.7.2023 og samtalerne afholdes i uge 27.

  
    
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

  
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Bjørnbaksvej 1, 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/dagtilbudsleder-til-bornehaven-bjornbakhus-i-viby-j/kncz09/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5859687

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet